Leo Express, czeska firma kolejowa, planuje rozszerzenie swojej działalności na polskim rynku, dodając nową trasę do swojej oferty. Od 1 marca przyszłego roku pociągi tego przewoźnika będą kursować między Pragą, Krakowem a Warszawą, co stanowi znaczące poszerzenie dotychczasowej trasy Praga-Kraków, funkcjonującej od 2018 roku.
Nowe połączenia między stolicami
Prezes Leo Express, Peter Köhler, ogłosił, że nowe połączenia kolejowe między Warszawą a Pragą będą realizowane dwa razy dziennie. Jest to odpowiedź na potrzebę zwiększenia konkurencji na rynku kolejowym oraz przełamanie istniejącego monopolu na trasie Warszawa-Kraków. Firma od dekady działa w Polsce, zdobywając zaufanie wielu pasażerów na trasie między Krakowem a Pragą, co daje solidne podstawy do dalszej ekspansji.
Zwiększona liczba połączeń
Zgodnie z planami przewoźnika, nowe bezpośrednie połączenia będą dostępne od 1 marca przyszłego roku. Pociągi będą kursować dwa razy dziennie na trasie Warszawa-Kraków-Praga, a liczba kursów na odcinku Kraków-Praga zostanie zwiększona do czterech dziennie. Już teraz można nabywać bilety na te połączenia, co pozwala pasażerom na wcześniejsze zaplanowanie podróży.
Rozkład jazdy i udogodnienia
W rozkładzie przewidziano zarówno poranne, jak i nocne kursy. Poranny pociąg z Warszawy wyruszy o 7:21, przybędzie do Krakowa o 10:18, a do Pragi dotrze o 16:43. Z kolei nocny kurs z Warszawy rozpocznie się o 22:41, z przystankiem w Krakowie o 1:46 i zakończy się w Pradze o 7:43. Powrotne pociągi wyruszą z Pragi o 12:23 i 21:23, docierając do Warszawy odpowiednio o 21:43 i 6:15.
Komfort podróży
Pasażerowie będą podróżować nowoczesnymi, niskopodłogowymi pociągami Stadler Flirt, które oferują różne klasy podróży. Na pokładzie dostępne będzie szybkie wi-fi oraz możliwość zamówienia posiłków, co zwiększa komfort podróży.
Rozwój i przyszłość przewoźnika
Nowa linia jest kolejnym krokiem Leo Express w kierunku rozwoju na polskim rynku. Prezes Köhler podkreśla, że firma ma ambitne plany na przyszłość i nie wyklucza dalszego rozszerzania swojej oferty zarówno na trasach komercyjnych, jak i w ramach publicznej służby przewozowej. Takie działania mogą przyczynić się do podniesienia standardu usług kolejowych w Polsce.