Odpowiednio zaprojektowane i pozycjonowane witryny w sieci stanowią ogromne wsparcie dla lokalnego biznesu, dlatego nie sposób lekceważyć potencjału, jaki kryje w sobie projektowanie stron internetowych. Warszawa jest zresztą idealnym przykładem miasta, w którym widoczność biznesu z poziomu wyszukiwarki może zbudować przewagę na bardzo konkurencyjnym rynku. Na czym polega pozycjonowanie lokalne stron www? Jakie powinny być strony internetowe z punktu widzenia wyszukiwarek? Dowiedz się więcej.
1. Pozycjonowanie lokalne – co to jest?
2. Strony internetowe z punktu widzenia lokalnego pozycjonowania
3. SEO lokalne
Co oznacza widoczność strony? Przykładem mogą być strony internetowe z Warszawy na oferteo.pl. Po wpisaniu konkretnych słów kluczowych w wyszukiwarce internetowej pojawią się odpowiadające tym frazom wyniki – im wyżej, tym lepiej.
Pozycjonowanie lokalne – co to jest?
Czym właściwie jest pozycjonowanie stron www? Mówiąc najprościej, to działanie, którego celem jest zwiększenie widoczności witryny w danym regionie albo w mieście. Za przykład mogą posłużyć stołeczne strony internetowe – Warszawa jest dużym rynkiem, dlatego często łatwość wyszukania stanowi klucz do biznesowego sukcesu. Tworzenie stron internetowych to dzisiaj za mało.
Pozycjonowanie lokalne dotyczy przede wszystkim branży usługowej. Klientom zależy, aby dany specjalista był blisko. Umiejętne projektowanie stron www i późniejsze pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google zdecydowanie to ułatwia.
Strony internetowe z punktu widzenia lokalnego pozycjonowania
Optymalizacja SEO obejmuje dwa rodzaje pozycjonowania lokalnego: on-site oraz off-site.
Do pierwszej kategorii, którą stosują nowoczesne strony internetowe lokalnego biznesu, zaliczają się następujące działania:
- używanie na stronie internetowej fraz odnoszących się do działalności i lokalizacji, np. „fryzjer Warszawa” czy „cukiernia Mokotów”,
- podanie dokładnego adresu działalności na stronie www – Warszawa jest na tyle duża, że można też dołączyć mapkę ze znacznikiem na Mapie Google i wskazówki dojazdu,
- nasycenie treści frazami kluczowymi, z uwzględnieniem miasta,
- optymalizacja nagłówków i meta-tagów.
Druga grupa działań, czyli off-site, to dodatkowe zewnętrzne czynności, sprawiające, że strona www pozycjonuje się lepiej. Można tu wspomnieć pozyskiwanie linków, w tym dodawanie firmy do lokalnego katalogu i udzielanie się na lokalnych forach.
SEO lokalne
Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne? Gdy powstają responsywne strony internetowe, trzeba opracować do nich strategię: listę słów i fraz, wygląd, metadane.