Otaczający nas świat stawia nam ciągłe wyzwania, którym musimy sprostać. Odczuwamy to już od dziecka – w szkole jesteśmy uczeni, by osiągać jak najwyższe wyniki, często bardziej by zadowolić rodziców, aniżeli nas samych. Podobne oczekiwania stawiane są nam w pracy – mamy być wydajni i skuteczni, nasze działania mają przynosić zamierzone skutki. To wszystko może sprawić, iż czujemy się wobec samych niedostatecznie dobrzy. Z pewnością nieraz pomyśleliśmy, że coś zwyczajnie mogliśmy zrobić lepiej. Zdarzyć się może też tak, że wszystko odkładamy na później, ciężko jest się nam zmobilizować. W efekcie, zamiast równomiernie rozłożonej pracy, jesteśmy bombardowani nadmiarem obowiązków. Jak więc być bardziej produktywnym i nie odkładać rzeczy na później?
Prawidłowy harmonogram dnia.
Większość z nas ma swoją ulubioną porę dnia, podczas której czują się najbardziej „żywi” i gotowi do działania. Niektórzy uwielbiają pracować w nocy, gdyż to właśnie wtedy udaje im się skupić i osiągnąć zamierzone cele. Dobrym krokiem, by stać się bardziej produktywnym, to wyznaczenie sobie harmonogramu pracy i jego ścisłe przestrzeganie. Innym sposobem jest zwyczajne… wykonywanie powierzonych zadań. Jeżeli będziemy pracować systematycznie, szybko dostrzeżemy efekty naszej pracy – wszystko to może sprawić, iż odczujemy jeszcze większą motywację, by osiągać coraz to lepsze wyniki.
Rozpraszacze, przez które nie możesz się skupić.
Z pewnością większość z nas jest ciągle pod telefonem. Tym samym tworzymy pokusę, by co jakiś czas sprawdzić, co dzieje się na świecie. Jeżeli już ustalimy harmonogram dnia, podczas godzin pracy – zwyczajnie odłączajmy się od otaczającego świata. Zostaw telefon w miejscu od siebie oddalonym i skup się na powierzonym zadaniu. Jeżeli Twoja praca wymaga, byś odbierał nagłe połączenia – nic nie szkodzi, będziesz miał odpowiednią ilość czasu, by to zrobić. Nie będziesz jednak odczuwać pokusy, by co jakiś czas zaglądać do mediów społecznościowych i tym podobnych.